לפחות 1,000 הרוגים הי"ד, הנשיא ביידן בנאום תמיכה | אירועי היום

קובי פינקלר ושלמה ריזל 2 Comment on לפחות 1,000 הרוגים הי"ד, הנשיא ביידן בנאום תמיכה | אירועי היום

חרבות ברזל היום הרביעי: אותרו כ-30 נעדרים בקיבוץ עין השלושה. ראשי הקואליציה תומכים בממשלת חירום. החל פינוי הקשישים בשדרות. חוסלו 4 מחבלים בחוף זיקים. שני הרוגים מנפילה בתלמי אליהו. נקבע מותו של פצוע נוסף מנפילת הרקטה באשכול. אירועי היום הרביעי למלחמה

צילום: tia Mohammed/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ישראל במלחמה – היום הרביעי: נשלל החשד לחדירה במרחב האווירי ברמת הגולן והגליל העליון שעלה בשעה האחרונה. דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי אמר בתידרוך לפני זמן קצר כי חזרה השליטה על מרחב יישובי העוטף והוסיף כי צה"ל עבר לעמדת תקיפה משמעותית: "תקפנו אלפי מטרות וחוסלו מאות מחבלים". דובר צה"ל עידכן כי ישנם 123 חיילים שנהרגו בקרבות.

בנוגע לזירה הצפונית אמר דובר צה"ל כי היו מספר אירועים והכוחות בדריכות ובמוכנות גבוהה מאוד. הגרי שיבח את המיזמים של הציבור לטובת הלוחמים ואמר כי ממלא את צה"ל ולוחמיו , וציין כי אין מחסור בציוד ללוחמים, אך נדרש זמן להעביר אותו למאות אלפי החיילים שגויסו. הוא סיפר על פתיחת מוקד לשרות לאנשי המילואים בנוגע לחוסרים ולציוד שנדרש ללוחמים.

באשר לחטופים הנמצאים ברצועת עזה אמר הגרי כי מונה האלוף במילואים ניצן אלון שירכז את המידע המודיעיני על החטופים עד כה עודכנו כ-50 משפחות בדבר יקיריהן.

כח מיחידת מגלן זיהה הבוקר חוליית מחבלים חמושים סמוך לגדר באזור זיקים, הכוח הכווין לנקודה מסוק קרב שתקף את החוליה לאחר זמן קצר וחיסל אותה.
ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הבוקר הערכת מצב עם ראשי מערכת הביטחון, הממשלה אישרה הבוקר גיוס של עד 360 אלף אנשי מילואים.

הכותרות המרכזיות

– לפחות 1,000 נרצחים ו-2,600 פצועים בטבח שביצעו מחבלי החמאס

– בין 100 ל-150 חטופים ושבויים ישראלים

– אלפי רקטות נורו לעבר הדרום, ירושלים, המרכז והשפלה

– צה"ל תקף אלפי מטרות טרור ברצועת עזה והרג מאות מחבלים; מאות מטרות נתקפות מידי יום

– דובר צה"ל בפניה חריגה לתקשורת הזרה הנמצאת ברצועת עזה: להימלט למצרים דרך מעבר רפיח

– נשלמים המגעים עם המחנה הממלכתי להקמת ממשלת חירום

– תקריות חריגות גם בגבולות לבנון

ישראל במלחמה: עדכונים שוטפים

22:00: דובר צה"ל דניאל הגרי מסר כי חיסול בכירי חמאס בעזה יקבל עדיפות עליונה בכל תקיפה. עוד אמר הדובר כי רק בקיבוץ בארי כוחות צה"ל חיסלו מאה ושלושה מחבלים

21:40: נשיא ארה"ב ביידן בנאום תמיכה בישראל. בדבריו אמר: "ברגע הזה נהיה ברורים מאוד. אנחנו עומדים עם ישראל! חמאס לא מגן על כבוד העם הפלסטיני אלא כדי לחסל את המדינה. הם משתמשים בפלסטינים כמגן אנושי".

21:00: נשיא המדינה שוחח עם נציגי סנאט משתי המפלגות, שהבטיחו את תמיכת ארה"ב בישראל

20:42: לוחמי צה"ל חיסלו לפני זמן קצר שני מחבלים במרחב קיבוץ רעים, הכוחות ממשיכים בסריקות במרחב

20:33: הסתיימה שיחת נתניהו וביידן. ארכה 40 דקות

20:25: עלה ל1,000 מניין ההרוגים במתקפת הפתע שבתחילת מלחמת חרבות ברזל. ה' יקום דמם

20:10: נשיא המדינה נפגש עם משפחות חטופים ונעדרים המוחזקים ע״י ארגון הטרור חמאס

20:00: נשיא טורקיה ארדואן במתקפה על ישראל: הם מנתקים את המים והחשמל לעזה. איפה זכויות האדם? אין לך זכות לקצץ מים. אתה יכול לחשוב על בתי החולים בעזה? האם הם פועלים? לצערי. אפילו פגעתם בבתי חולים ובמסגדים בלי שום רחמים. ואף אחד לא אומר כלום על זה"

19:35: לוחמי צה"ל חיסלו כעת שני מחבלים במרחב קיבוץ מפלסים. מתקיימים חילופי אש וסריקות במקום אחר מחבל נוסף.

19:09: ממשלת החירום מתקדמת בצעדים גדולים. רה״מ נתניהו הזמין לפגישה הערב את בני גנץ

18:55: הראשון לציון פוסק בדיון חירום: "אין למהר לקבור את הנרצחים בלי זיהוי ודאי – להימנע מקבורה זמנית"

18:28: איטליה מאשרת: חמאס חטף 10 אזרחים איטלקים ובהם תינוק כבן שנה

17:50: צה"ל מגיב כעת בירי ארטילרי בתגובה לשיגורים משטח לבנון

17:35: עקב אירוע בטחוני אין יוצא ואין בא בקריית הממשלה בירושלים

17:33: שוב, אזעקות ביישובים גורן ושלומי בצפון

17:32: העיר אשקלון מטווחת שוב ושוב במטחי רקטות. עד כה לא ידוע על נפילות ונזקים

17:28: אזעקות הופעלו ביישובי הצפון הקרובים לגבול לבנון

17:07: נשיא מצרים א-סיסי: "ההסלמה הנוכחית מסוכנת מאוד, יש לה השלכות שעלולות להשפיע על הביטחון ועל היציבות באזור"

17:01: מטח רקטות לעבר אשקלון ועוטף עזה

16:50: נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוחח בשעה האחרונה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בהמשך הערב הנשיא ביידן ימסור בהמשך הערב הצהרה נוספת בעניין המלחמה.

16:47: מטח כבד נוסף למרכז. אזעקות בת"א והרצליה

16:30: מטח כבד לעבר באר שבע והנגב

16:00: אותרו חלקי יירוט בשכונת רמת אהרן בבני ברק. הנושא מטופל על ידי חבלני משטרה

15:40: דובר צה"ל מפרסם כי צה"ל חיסל הלילה את שר הכלכלה של ארגון הטרור חמאס. לפי מקורות ערביים גם ראש הלשכה המדינית של חמאס, אבו אחמד זכריה מועמר, חוסל

15:28: ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם יו״ר ועדת חוץ וביטחון של הכנסת, ח״כ יולי אדלשטיין, לשיחת עדכון ביטחוני.

15:24: מטח רקטות לעבר ערי המרכז. אזעקות בתל אביב, ראשל"צ, אשדוד. חמאס נוטל אחריות וטוען שירה לעבר נתב"ג

15:20: נקבע מותו של פצוע נוסף מנפילת הרקטה באשכול

15:15: החמאס מפרסם איום לתושבי אשקלון וקורא להם להתפנות מבתיהם עד לשעה 17:00, אז יפגיז את העיר

15:10: בזק"א מתחילים עכשיו לטפל בגופות החללים בכפר עזה, בגלל כמות החללים בשאר הקיבוצים/יישובים

14:57: לוחמי צה"ל חיסלו לפני זמן קצר מספר מחבלים חמושים במרחב חוף זיקים

14:53: שני פועלים זרים נהרגו ופועל זר נפצע קשה כתוצאה מנפילת רקטה במושב בחבל אשכול.

14:39: המועצה האזורית חוף אשקלון: ראשוני, אירוע בטחוני בחוף זיקים. תושבי כרמיה וזיקים מסתגרים בבתים.

13:36: הליכוד: הסתיימה ישיבת ראשי הקואליציה. כל ראשי הקואליציה, בלי יוצא מן הכלל, תמכו בהקמת ממשלת חירום לאומית והסמיכו את ראש הממשלה בנימין נתניהו לפעול להקמתה.

13:35: צה״ל ממשיך לתקוף בשעה זו יעדים רבים של ארגון הטרור חמאס במרחב רצועת עזה

13:29: בהמשך לדיווחים על חדירת כלי טיס עוין למרחב העוטף, צה"ל זיהה מטרה שנעה לעבר שטח מדינת ישראל ושיגר מיירט לעברה. מבדיקה עולה כי לא מדובר בכלי טיס עוין ולא נשקף איום לתושבים.

13:18: מקור מצרי בכיר: אנחנו מזהירים את ישראל – אל תנסו ליישב את תושבי עזה בסיני

13:10: התרעה על חדירת כלי טיס בעוטף עזה

12:36: צה"ל תוקף כעת תקיפה נרחבת כנגד יעדי טרור של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה

12:32: מטוסי קרב של צה"ל תקפו לפני זמן קצר מספר יעדי טרור של ארגון הטרור חמאס ברחבי רצועת עזה. בין היתר, תקפו המטוסים מתחם צבאי ומחסן אמצעי לחימה. כמו כן, נתקף חדר ניהול לחימה במערב ג'באליה אשר שימש את ארגון הטרור חמאס להכוונת טרור נגד מדינת ישראל.

11:49: ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הבוקר הערכת מצב טלפונית. בשיחה השתתפו שר הביטחון, השר לעניינים אסטרטגיים, הרמטכ"ל, ר' הסגל, ר' המל"ל, ר' השב"כ, ר' המוסד, המזכיר הצבאי של רה"מ, מזכיר הממשלה, ר' אמ"ן, ר' אמ"ץ, ר' אגא"ס, מתפ"ש ורח"ט מחקר.

11:43: נשלל חשד לחדירה במרחב האווירי באיזור רמת הגולן והגליל. אין חשש לאירוע ביטחוני.

11:26: יו״ר ש״ס אריה דרעי: "בדרכי כעת לקריית הממשלה בתל אביב, לפגישת ראשי הקואליציה אצל ראש הממשלה נתניהו. אני קורא לכל המעורבים והנוגעים בדבר – הקימו ממשלת חירום לאומית מיידית. אין לנו זמן לעיכובים נוספים, מדינת ישראל זקוקה כאן ועכשיו לקבינט חירום".

11:09: ראשוני: התקבל דיווח על חשד לחדירה במרחב האווירי ברמת הגולן והגליל העליון, כוחות צה"ל מלווים בכלי טיס פרוסים וסורקים במרחב.

10:50: על רקע חשש לאירוע בטחוני, מנחה הצבא את תושבי דן, דפנה, שניר, הגושרים ושאר ישוב להיכנס למרחבים מוגנים עד להודעה חדשה

10:45: דובר צה"ל: עודכנו 50 משפחות של חטופים, ישנם נכון לעכשיו 123 חללי צה"ל

10:33: שר המשפטים יריב לוין בהתבטאות ראשונה מאז החלה המלחמה קורא להקמת ממשלת חרום: "הלב של כולנו קרוע ומרוסק נוכח הטרגדיה העצומה שאנו עוברים. אלו ימים קשים, שבהם נדרשת לכידות, נדרש חוסן ונדרש להמעיט בהצהרות ונדרש דבר נוסף – הקמת ממשלת חירום לאומית באופן מיידי, ואני עושה בימים האחרונים מאמץ גדול כדי שכך יקרה".

10:30: על מנת לעמוד בביקושים הרבים של הלקוחות: קבוצת שופרסל מודיעה על הגבלת רכישה של מוצרי מזון בסיסיים. מים – עד 2 שישיות של ליטר וחצי. ביצים – תבנית של 30 יח' או 2 תבניות של 12 יח'. חלב מפוקח – עד 3 יחידות. לחם מפוקח – עד 2 יחידות.

9:33: כחלק ממאמציו של צה״ל לרכז כוחות נוספים להמשך לחימה, מטוסים מסוג ״קרנף״ ו״שמשון״ של חיל האוויר הטיסו ארצה ביממה האחרונה מאות לוחמי צה״ל אשר שהו במדינות שונות ברחבי אירופה.

9:16: משרד הבריאות מעדכן על 544 פצועים המאושפזים בבתי החולים נכון להיום (שלישי) בשעה 8:00. מהם 3 אנוש, 126 קשה, 192 בינוני ו-223 קל.

8:31: דובר צה"ל לתקשורת הזרה: מציע לכל מי שיכול לצאת מהרצועה, לעשות זאת דרך מעבר רפיח בגבול מצרים, שעדיין פתוח.

8:27: פרשננו לענייני צבא וביטחון קובי פינקלר, עדכן בתמונת המצב הביטחונית בפתח מהדורת הבוקר: "ככלל היישובים בעוטף טוהרו, אך יתכנו עדיין מחבלים בודדים. ישנן פרצות בגדר, אבל עומדים שם טנקים, מסוקים וכוחות מיוחדים. בצפון היה אירוע קשה, מאתמול בערב שקט בגבול לבנון. המטרה של נושאת המטוסים האמריקאית היא שאם איראן או שלוחותיה תתערב האמריקאים יפעלו. בנוסף, כל הציוד שלהם יעמוד לרשות צה"ל. עשרות אלפי חימושים". ועל רוח הלחימה: "אין טייס שלא התייצב".

7:51: המשטרה מעדכנת גם על מותו של סגן-ניצב יצחק בזוקה שוילי ז"ל שנפל בקרב ברעים. בן 43 בנופלו. יצחק בזוקה שוילי ז"ל, תושב מיתר, הותיר אחריו הורים, רעיה, שלושה ילדים ואח.

7:44: משטרת ישראל מרכינה ראש לזכרו של השוטר רס״מ מליק קרים ז"ל שנפל בקרב ברעים. בן 34 בנופלו. מליק קרים ז"ל, תושב דימונה, הותיר אחריו אמא, רעיה ושני ילדים.

7:43: צה"ל תקף הלילה ברחבי הרצועה מעל ל-200 יעדים בחאן יונס ובשכונת רימאל | הפרטים המלאים והתיעודים בכתבה נפרדת

7:29: דובר צה"ל בתדרוך לכתבים: צה"ל שולל הבוקר המצאות מנהרות בגבול רצועת עזה • בזירה הצפונית: חולייה של הג'יהאד ביצעה את החדירה אתמול בגבול לבנון • בצבא אומרים כי צה"ל יודע להתמודד עם שתי זירות, בצפון ובדרום בצורה מיטבית

7:25: למרכז הרפואי שיבא הגיעו מתחילת הלחימה 186 פצועים. כעת מאושפזים 82 פצועים, 42 במצב קשה-קשה מאוד, 29 במצב בינוני והשאר במצב קל.

7:15: ראשוני: צה"ל תוקף כעת תקיפה נרחבת של מטרות של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה

6:01: צה"ל פרסם את שמותיהם של 38 חללי צה״ל נוספים מהיממה האחרונה אשר משפחותיהם עודכנו

2:06: אירוע ירי לעבר סיור קל בגזרת ג'למה. חיילת מצאה כדור בקסדה, אך בחסדי שמיים היא לא נפגעה

2:05: נשיא אל סלבדור, נג'יב ארמנדו אבו קילה אורטס, מגיב על הטבח בישראל: "חמאס צריך להיעלם. כסלבדורי ממוצא פלסטיני, אני בטוח שהדבר הטוב ביותר שיכול לקרות לעם הפלסטיני הוא שהחמאס ייעלם לחלוטין. החיות הפראיות האלה לא מייצגות את הפלסטינים. על הפלסטינים להיפטר מהחיות האלה ולתת לאנשים הטובים לשגשג. זו הדרך היחידה קדימה".

1:18: דיווח ב-CNN: ארה"ב מציעה לישראל תמיכה בתכנון מבצעים מיוחדים ומודיעין כחלק מהמאמץ לחלץ בני ערובה שנלקחו על ידי חמאס. התמיכה לא תכלול חיילים אמריקאים על הקרקע בישראל. במקום זאת, הסיוע יגיע בצורה של מודיעין ומעקב.

1:17: הותר לפרסום כי סגן מפקד חטיבה 300, סגן-אלוף עלים עבדאללה ז"ל נהרג אתמול (שני) בהיתקלות עם מחבלים שחדרו מגבול לבנון לשטח ישראל. סגן-אלוף עלים עבדאללה ז"ל, בן 40, מיאנוח-ג׳ת.

1:16: גם נשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה הצטרף לגינוי העולמי: "כל האמריקנים צריכים להיות מזועזעים ממתקפת הטרור על ישראל ומהטבח באזרחים חפים מפשע. מתאבלים על אלה שמתו ומתפללים לחזרתם הבטוחה של אלה שהוחזקו כבני ערובה. נעמוד לצד ישראל בזמן שהיא מפרקת את חמאס"

0:55: נשיא צרפת מקרון, הקנצלר שולץ מגרמניה, ראש ממשלת איטליה מלוני, ראש ממשלת בריטניה סונאק, ונשיא ארצות הברית ביידן בגינוי חד משמעי של חמאס ומעשי הטרור המחרידים שלו. "אנו מבהירים כי לפעולות הטרור של חמאס אין הצדקה, אין לגיטימציה, ויש לגנותן באופן גורף"


מוקד הסיוע הנפשי של עמותת בית חם עומד לרשותכם 24 שעות ליעוץ ותמיכה נפשית עקב המצב הבטחוני במספר 9518*

ארגון בית מרן מפעיל מוקד לאמירת תהלים ולימוד הזוהר הקדוש, להצלחת עם ישראל. ניתן לפנות למוקד אנושי בכוכבית 8257 ולקבל פרקי תהלים ולימוד זוהר. בנוסף, קול חי מפעיל את מוקד התהלים בטלפון 039-039-039 שלוחה 8



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    תתקנו את השעות של שתי הידיעות האחרונות

  2. 1

    נשיא טורקיה בוגד מסריח הייתה צריך להיות מתחת להריסות הבתים ברעידת האדמה שהיתה לכם היא עוד תשוב ינשעלה תמחק אותכם בוגדים מסריחים לעזה לא מגיע מים וחשמל כבר מאז הטיל הראשון שיצא משם הכל היה חסד עם רוצחים שפלים צריך לסרוף הכל שם שלא ישאר זכר מחמאס וכל הנלהבים למעשים שלהם ימח שמכם